





























- Normale pasvorm
- Button-down kraag
- Ronde zoom
- Geborduurd GANT-logo op de borst
- Ons model is 187 cm en draagt maat M
Dit Pinpoint Oxford-hemd met een normale pasvorm en een geborduurd GANT-logo op de borst is het perfecte casual-chique item. Het heeft een button-down kraag, verstelbare manchetten, een ronde zoom en een boxplooi met ons kenmerkende 'locker'-lusje op de rug.
Materiaal: 100% katoen
Door voor onze katoenen producten te kiezen, steun je de investering van GANT in de missie van het Better Cotton Initiative. Dit product wordt verkregen via een systeem van massabalans en bevat daarom mogelijk geen Better Cotton. Lees meer op bettercotton.org/massbalance.
Maattabel
Het Overhemd.
Van de oorspronkelijke ontwerpers van overhemden.

Zo style je onze overhemden
Het ontwerp

De button-down kraag
Borstzakje met een geborduurde Archive Shield-afbeelding
Gemaakt van een zacht en duurzaam katoen met oxford-weving
Verstelbare manchetten met knopen van gerecycled polyester
Shop the look (0 artikelen)
De drie uitvindingen
De kraagknoop, de lockerlus en de stolpplooi – drie iconische uitvindingen van GANT. Een knoop om de kraag en stropdas op zijn plaats te houden, een lus om overhemden in universiteitslockers kreukvrij te houden, en een plooi voor meer bewegingsvrijheid.

The Archive Shield
De Archive Shield-graphic komt uit onze archieven en geeft onze overhemden een vleugje retro. Deze afbeelding is ontworpen in de jaren 80 en is vaak te zien als borduursel op de borst.

De perfecte kraag
De oprichters Marty en Elliot Gant noemden het de Perfect Roll: de button-down kraag was zo ontworpen dat hij niet plat was, maar enigszins rond voor een gebogen effect en kenmerkende uitstraling.

De geschiedenis
"GANT was baanbrekend in de jaren 50 met kleurrijke versies van het button-down overhemd. Het button-down overhemd is nog steeds ons meest gekoesterde icoon en zal dat altijd blijven."
Christopher Bastin, Creative Director
De eerste GANT-advertenties waren zwart-witillustraties gepubliceerd door herenkledingzaken in lokale kranten in de jaren 50. De eerste grote nationale media waarin GANT adverteerde was de New Yorker, die ook een langdurige advertentiepartner werd.


